Sunday, September 19, 2010

Full swing...

Another new busy phase will start tomorrow. Huhu... I just settled clean up my house. Finished print out my reports and assignments. Few more waiting to be completed (ada empat sebenarnya - 2 for refinement and another two for me to settle). Many more are waiting to 'come' to us... Cara aku menulis pun dah tak berapa betul. Macam orang dah bengong. Bayangkan la sepanjang cuti raya ni, aku tak puas nak pergi ke mana-mana pun. Balik kampung suami, aku ke hulu ke hilir dengan laptop sebab nak siapkan tugasan yang berlambak. Dua laporan dan enam tugasan lain. Semuanya menagih waktu hantaran yang hampir-hampir saja. Rasa tertekan la juga. Aku cuma ke dapur bila makanan dah siap dimasak. Tugas aku cuma basuh pinggan lepas makan. Buat muka tak malu je la sebab kalau tak, memang kerja aku tak siap.

Hari ni, Sarah dan Syaza mula tunjuk perangai. Bila dia tuang air, tarik poster yang aku baru tampal, bergayut kat kaki, Sarah pula sikit-sikit menjerit bila Syaza buli dia. Aduh.... rasa macam nak pengsan pun ada. Kesian dengan anak-anak yang semacam terbiar. Niat nak ajar mengaji, ajar membaca dan habiskan masa yang berkualiti dengan anak-anak dan suami aku tak kesampaian. Sedih sungguh rasanya. Memang keluarga aku cukup-cukup berkorban dengan status aku sebagai guru pelatih sekarang ni. 28/9 - 1/10 nanti aku kena pergi perkhemahan pengakap pula. Ya Allah... rasanya macam tak mampu dan tak larat. Harap sangat cepat habis dan aku mampu menjalani hidup yang normal seperti sebelum ni. Huhu.... Moga anak-anak dan keluarga tak terkorban kerana status aku sekarang ni. Amin.

No comments:

There was an error in this gadget