Friday, July 30, 2010

Decorative Magnets on Refrigerators - Dangerous !!

Subject: FW: Decorative Magnets on Refrigerators


A number of researchers at Princeton's University have discovered something scary!.

For several months, they were feeding two groups of mice: the first group with food kept in a refrigerator, and the second group with food kept in a refrigerator as well but with several decorative magnets on the door.

The objective of this experiment was to see how electromagnetic radiation (that coming out from the decorative magnets on the door) affect food items.
Amazingly, rigorous clinical studies stated that the group of mice that consumed the "radiated" food had as much as 87% higher probability to get cancer than the other group of mice.

Inexplicably no Governments or health associations/institutions have given any statement on this regard. However and just in case, is recommendable to remove any decorative magnet from refrigerators,
and put it far away from any food.

Tuesday, July 13, 2010

Syaza dapat ibu baru

Alhamdulillah, Allah sentiasa bantu aku dalam apa jua keadaan. Bila stok susu Syaza merosot, aku mula terfikir untuk campur susu (EBM + FM) sebab aku tak mampu nak penuhi kehendak dia yang minum sehari 5 botol 4-5 oz. Sedangkan sehari aku cuma dapat pam paling banyak 12 0z. Belek punya belek, aku tergerak buka blog Aja. Tengok dia tengah buat clearance sale. Antara barang yang ada ialah EBM. Mak aih! Aku apa lagi... terus tanya Mr. Hubby tentang hajat nak cari ibu susuan Syaza. Mr. Hubby just nodded. Terus aku hubungi Aja... Aja pun sangat setuju dan kami pun akhirnya bertemu....

Whoaa.... memang Allah sentiasa permudahkan kita kalau kita memang minta dari Dia.... Stok yang aku dapat memang cukup untuk sebulan lebih. Jadi, aku masih terus memerah susu untuk memastikan Syaza masih ada bekalan susu yang segar setiap hari. Alhamdulillah... Terima kasih yang tak terhingga pada Aja yang sudi membantu. :D

Wednesday, July 07, 2010

Waktu sibuk bermula

Seminggu lepas orientasi pelajar baru, aku memulakan waktu sibuk aku. Hidup bermula seawalnya jam 5 pagi. Bersiap, dan tak lupa juga rutin mengepam. Lepas tu pukul 6.15 dah keluar. Keluar awal untuk elak kesesakan yang teruk. Sampai maktab dalam pukul 7.20 pagi. Sarapan, lepas tu kelas bermula pukul 8.00. Pukul 10 pagi rehat. Then the classes continue. Pukul 1.00 aku bergegas lagi untuk makan tengah hari. Sempat juga melalui satu lagi sesi mengepam. Kelas habis pukul 4.30. Sambung pula dengan aktiviti kokurikulum. Buat masa ni, aktiviti habis pukul 5.30 petang. Lepas aku solat asar, aku sambung mengepam susu secara bebas tangan masa memandu pulang. Huhu.... stok susu makin susut. Dan aku cuma mampu mengumpul sebanyak 3 botol sahaja sehari sedangkan Syaza menyusu 4 - 5 botol sehari.

Aku kira, menjelang bina insan guru hujung bulan ni, aku tak mampu simpan stok macam masa orientasi dulu.... Siapalah yang sudi jadi ibu susuan anak aku ni ek? huhuu.....
There was an error in this gadget