Sunday, May 30, 2010

Malam yang menggigit

Tiap-tiap malam, Syaza mesti menyusu dulu sebelum tidur. Dan menjadi tabiat dia untuk mengempeng, kata orang Jawa. Dia takkan lepaskan puting sampai sudah. Dan malam tadi, untuk kesekian kalinya dia menggigit puting aku. Perghhh.. Dapat tak bayangkan macamana menggelupurnya aku nak melepaskan gigitan si comel yang sedang nyenyak tidur? Selalunya aku akan tidur mengiring sebelah kanan sebab nak kumpul susu sebelah kiri (sebab susu sebelah kiri sangat banyak bila dipam berbanding kanan). Tapi kalau dah kena gigit, gamaknya, aku terpaksa beralih ke kiri la. Dan pagi tadi, cuma dapat keluarkan 4o ml je... Sarah dulu tak macam ni... Hmmm.... tu la pengorbanan ibu kan?? Apapun, manis menyusukan anak tak pernah hilang walau seribu kepayahan yang perlu dilalui, kan?

No comments:

There was an error in this gadget