Sunday, September 19, 2010

Stail menyusu Syaza

Sejak kebelakangan ni, Syaza makin bijak bila menyusu. Berbanding Sarah, Syaza la ni pilih B mana dia nak hisap dulu. Masa kecil dulu, dia boleh puas menyusu sebelah aje. Tapi sekarang, mesti dua-dua belah. Dia akan pilih dulu sebelah mana dia nak. Lepas habis sebelah, dia akan bangun dan pusing sendiri untuk hisap yang sebelah lagi. Hehehe... very funny.

Kalau masa nak tidur pun sekarang jenuh aku nak layan. Biasanya waktu nak tidur, aku yang tentukan sebelah mana. Dan aku selesa sebelah kanan dahulu. Bila dah puas sebelah kanan, kalau Syaza tak nak tidur lagi, dia akan bangun dan langkah badan aku untuk pergi sebelah kiri pula. Dan kalau dia masih belum nak tidur juga, dia akan bangun dan sekali lagi langkah aku untuk ke sebelah kanan pula. Hehehe.... apa perangai la anak dara yang sorang ni. Kadang-kadang, rasa geram juga. But most of the time, I'm impressed with her new development day by day. Disebabkan aku sekarang ni dah tak ada bekalan susu, maka Syaza hanya minum susu secara terus. Kalau masa aku pergi maktab, dia akan menyusu bila aku balik. Cuma aku risau masa aku pergi berkhemah nanti. Takut susu kering. Tapi aku akan cuba pam sebanyak yang mungkin untuk bekalan sepanjang aku tak ada nanti.

Untuk elakkan kepayahan pam susu masa berkhemah nanti, aku beli pam avent manual kat juai murah. Ganti pam aku yg aku jual dulu. hehe... Moga2 susu aku tak kering nanti... Amin...

No comments:

There was an error in this gadget