Wednesday, June 02, 2010

Syaza dan pam susu

Sudah menjengah usia 1 tahun 5 bulan ni, Syaza makin bijak bila tiba masa memerah susu dan menyusu. Setiap kali aku balik dari sekolah, dia akan terpa aku dulu. Dia juga tahu aku akan ambil sedikit masa untuk memasang pam dan kemudian memerah. Kalau waktu pagi, lepas susukan Syaza, aku akan cuci pam tu dulu sebelum dibawa ke sekolah. Kadang-kadang Syaza akan mengamuk bila dia tengok aku pasang pam tu dan terus masukkan ke dalam beg pam. Huhu.... Dia tahu dia takkan dapat susu terus dari aku. Sebaliknya dia kena minum susu yang sudah aku perah tu guna botol kat rumah Mama Ja dia. Hehe....

Sarah pula sekarang ni kalau main mak-mak, dia akan buka baju nak susukan 'anak' dia. Sepupu dia pun terikut-ikut. Hehehe... Moga dia akan ikut jejak langkah aku untuk menyusukan anak sepenuhnya bila besar nanti dan menambahkan peratusan ibu menyusukan anak. Amin.


Gelagat puteri-puteri aku yang makin bijak.

No comments:

There was an error in this gadget