Sunday, February 06, 2011

My brand new food processor

Memang dah lama juga aku impikan pemproses makanan ni. Tapi sampai ke sudah tak beli-beli. Sebab harganya pun boleh tahan. Tak dapat RM200 ke atas, jangan mimpi la nak dapat. Jadi guna je la blender hadiah hari kahwin dulu. Tapi malangnya, Cik T kat rumah aku ni memang sangat suka makan wayar. Jadinya, awal tahun hari tu dia dah gigit wayar blender aku. Hasilnya, dekat sebulan aku tak masak sangat (alasan... hehehe...) Dan tadi, Mr. Hubby belikan aku pemproses makanan ni. Walaupun sebenarnya aku impikan satu yang aku pernah nampak di Jusco Bukit Raja jenama Cornell yang tak sampai pun RM200, tapi, dapat Philips dari Jusco Bukit Tinggi pun dah memadai. Alhamdulillah. Hadiah ulang tahun perkahwinan yang ke-5 28 Januari lepas. Baru la ni dapat. Insyaallah.. pasni mama akan lebih rajin masak. Heheheh.... Oooo... harga dia RM248 tapi lepas diskaun 10%, err... kira la sendiri. Siap ada voucher jusco RM10 sebab beli barangan jenama Philips RM150 ke atas. Hehehe... Ada blender lagi. So, kira ok la kan... Dah cuba kisar bawang besar dan bawang putih. Hmmm... sangat berpuas hati. :D p.s: Terima kasih Mr. Hubby. Lain kali boleh tolong belikan lagi... :)

4 comments:

Fazil Hamid said...

apsal x bgtau..
kat umah ade 1 set belum pernah pakai..

mama_alifsarah said...

pasni jangan ada alasan takleh masak lagi...hihihih

Mama Iman said...

fazil: ala... ko tu ckp je... karang kalu akak mtk, ko terus terkesima... hahaha....
mona: wat masa ni lum ada alasan malas lg. Masih bersemangat. hehehe... moga2 terus bertahan. tak tau la kalu beberapa bulan lagi... hehehe....

NabilaHasyim said...

FP ni, klu blend daging nk buat meatball, boleh x?

Tgh survey nk beli, terasa mcm nk beli, Tp was2 lg...
Set tu xda jar, just yg mangkuk besar tu je ada, rm149.

There was an error in this gadget