Monday, December 22, 2008

Hari terakhir di sekolah

Aku menghadiri mesyuarat panitia terakhir di sekolah. Panitia Sejarah. Penghujung bulan ni, dengan rasminya kontrak aku dengan SMKJK tamat. Well, rasa sedih, sebak, rasa sayu je nak tinggalkan sekolah. Lebih2 lagi bila aku turun ke bilik guru mengambil barang2 peribadi yang tak sempat aku angkut sepanjang minggu mesyuarat minggu lepas. Tinggal satu hadiah pemberian anak murid aku. Mug kecil tertulis "Happy Teacher's Day". Hmmm.... tulisan tu lebih membuatkan aku rasa sebak. Bergenang juga airmata. Memikirkan bila lagi agaknya aku dapat kembali ke sini. Dapat ke aku ke sini lagi? Hajat di hati ingin menyambung kontrak. Tapi apa kan daya, aku hanya akan bersalin pada penghujung bulan satu. Dan aku juga masih menunggu keputusan temuduga KPLI. Nyatanya, aku sangat2 teringin menjadi pendidik yang mendidik anak bangsa sebaik mungkin.....

No comments: