Wednesday, May 04, 2011

Kedekut

Pernah tak anda berdepan dengan orang yang kedekut? Mari baca situasi di bawah:

Situasi 1

A: kau nak makan mana malam ni?

B: Aku nak makan kat tempat K ni. Situ murah. Harga makan siap air baru RM4.50.

A: Jauh tu. Ko kena naik bas. Nak kena bayar tambang lagi. Masa lagi..

B: Baik makan kat situ. Kat gerai depan tu, nasi, ayam, sayur dengan air je dah RM5.00. Rugi..

A: Err..


Situasi 2

Dalam sebuah kelas.

A: B, ko ada gula-gula tak? Aku mengantuk la.

B: Ada (sambil menghulurkan sebiji gula-gula).


Lima minit kemudian..

A: Nak sebiji lagi.. Ngantuk tak hilang la pula..

B: Nah (sambil menghulurkan sebiji gula-gula lagi).


Lima minit selepas lima minit tadi..

A: Nak sebiji lagi boleh.. Hee.... Ngantuk sungguh...

B: Nah (sambil menghulurkan sebiji gula-gula lagi).


10 minit selepas 5 minit tadi...

A: Nak lagi.. Ngantuknya..

B: Sambil menghulurkan sebiji gula-gula lagi.


5 minit kemudian dan setiap lima minit yang berikutnya sehingga kelas tamat.

A: nak lagi.. Ngantuknya..


Pernah jumpa orang yang seumpama ini?

2 comments:

nizamsaidon said...

ada ke org cam tue yerk????

Mama Iman said...

ada... mmg wujud... hehehe.. pelik kan?>

There was an error in this gadget