Tuesday, December 13, 2011

Dua cerita

Lama sungguh tak kemaskini blog. Pada kawan-kawan yang keluar masuk ke alamat ni dan tengok ia tidak dikemaskini, maaf sangat-sangat ye... Bila cuti sekolah ni, rasa nak menulis tu kurang la pula. Hehehe... Rasa nak duduk berehat je 24 jam. Blogwalking pun dah jarang-jarang sebab jarang buka blog sendiri. Sangatlah hampeh kan? Hahaha....

Anyway, nak cerita beberapa kisah. Ada satu tu, rasanya sangat penting sebab pasal Sarah. Kena juga simpan rekod walaupun mungkin ada yang tak sudi membaca. Cuma, disebabkan kali ni aku buka komputer dan bukan komputer riba, maka tak boleh la nak muat naik gambar Sarah masa hari graduasi dan konsert mini 2011 dia yang baru lepas tu.

Cerita 1
Hajat aku nak ke kelas penyusuan akhirnya tercapai juga. Seronok sangat sebab dapat ikut serta kelas menyusu tu dengan pengasas Lunatots, Cik Sue... Kalau nak ke kedai dia, boleh juga klik di sini. Walaupun sudah banyak yang aku tahu pasal penyusuan susu ibu ni, tapi ada juga ilmu dan pengalaman yang boleh dikongsi bersama. Paling seronok sebab dapat kenal Sue secara lebih dekat, Pn. Hazarina, (orang kuat di Lunatots di Putrajaya) dan rakan-rakan sekelas yang lain, Kak Lily dan suami, Suzie (yang tak dpt hadir bersama suami sebab suami bekerja di saat-saat akhir) dan Basley serta suami (maaf kalau salah eja). Tak tergambar rasa seronok berkongsi ilmu bersama-sama. Dan hasil kelas tersebut, aku juga mula berminat untuk memulakan cara yang baru dalam membesarkan anak-anak. Insyaallah, lepas ni, aku akan guna lampin moden untuk anak ketiga nanti. Harap-harapnya aku mampu dan tak malas. Hahaha.... Nanti aku akan cerita tentang lampin moden tu ek. Doa je la aku ada masa nak menaip. Hehehe...

Cerita 2
Baru sat petang tadi ke Klinik Rosnah. Encik Bard disahkan mempunyai nisbah kolesterol yang tinggi. Dengan apa? Halahai.... cerita Dr Rosnah tadi panjang. Dan la ni aku dah tak berapa ingat apa dia cerita. Nak godek balik fail tadi pun terasa malas sebab sat lagi, Cik Syaza pasti datang jemput aku sekali lagi masuk bilik untuk tidur (walaupun dia sebenarnya baru je bangun tidur sebab seharian tak tidur hari ni). Tapi yang pasti, Encik Bard kena makan ubat anti kolesterol selama 3 bulan sebelum mengulang ujian darah bulan 3 nanti. Lepas tu, dia juga kena makan minyak ikan. Dan yang mencabarnya, pemakanannya perlu dijaga rapi. Makan oat, kurangkan makanan lemak tepu, bergoreng. Lebihkan makanan kukus, rebus dan bakar. Aku kena cuba untuk mula memasak semula. Huhu... Semenjak makin sarat ni, makin malas rasanya memasak dan lebih banyak makan di luar. Lagi pula bila masa memasak dan membasuh pinggan, perut bulat ni akan bertembung dengan sinkiyang membuatkan aku rasa kurang selesa dan cepat sakit pinggang. Tapi, insyaallah, aku akan cuba yang terbaik untuk Encik Bard yang tercinta. Kawan-kawan.... doakan aku sihat untuk memasak semula yea... hehhehee...

Ok la. Sebenarnya, sebelum menghadap komputer sat tadi ni, aku dah makan ubat selesema yang mengantuk. Jadi, rasa sekarang mengantuk itu sudah datang berkunjung kot. Makanya, aku kena masuk tidur. Plus, encik Bard sudah sound suruh tidur. Hahaha... Gud nite friends... See u again... Huhu....

2 comments:

Fazil Hamid said...

saya lagi lame tak update blog...cerite lebih banyak dari dulu...tapi malas sangat nak online..tak tau kenape...

Mama Iman said...

seronok lepak di rumah kot... hahaha

There was an error in this gadget