Friday, December 23, 2011

Graduation Day

Cerita ni dah lama. Bulan 11 lepas. Tapi mama rasa masih perlu mama muat naik gambar Kak Long. Sekadar rekod untuk tatapan Kak Long dan bakal suami Kak Long nanti. Al-Kindi Garden Concert and Graduation 2011 was held on 17/11/2011. Kali ni kali pertama diadakan waktu malam. Jadi, sempat la mama datang tengok. Sarah pakai baju warna merah dan kain batik merah serta tudung sekolah dari rumah. Sarah nak pakai baju lengan panjang kat dalam sebab Sarah kata, kalau nak pakai tudung, Sarah kena pakai baju lengan panjang (macam pernah dengar je kata-kata tu. heheheh....). Jadi, mama pakaikan Sarah baju warna meraj jambu. Bila sampai sekolah, mama jadi pelik sebab majoriti murid pakai baju melayu. Ada la beberapa orang pakai macam tak ikut arahan cikgu. Macam Sarah la. Pakai baju kemeja la, jubah la. Bila mama tanya cikgu, cikgu kata nanti tukar. Pelik sungguh rasa bila banyak acara dah berjalan, tapi Sarah masih lagi tak tukar baju. Mama jadi risau juga. Rupa-rupanya, memang Sarah sengaja dipakaikan baju tu. Sebab Sarah masuk acara tilawah antarabangsa. Hehehe.... Sarah hafal surah Al-Lahab. Laju je Sarah baca. Padan la Sarah selalu baca di rumah. 

 

Bila dah selesai acara tu, baru la Sarah tukar baju Melayu warna biru yang Sarah pinjam dari Haraz. Dalam ramai-ramai tu, Sarah je tak ada kain pelikat buat selempang kat bahu. Dikir barat ni dalam Bahasa Arab. Sarah selalu nyanyi kat rumah. Mula-mula mama ingat cikgu saja-saja ajar. Rupanya, bila satu hari Sarah dok buat gerak dikir barat, baru la mama perasan yang Sarah ada buat persembahan. Comel mama tengok anak mama kat atas pentas. Rasa terharu pun ada dan tak sangka anak mama dah besar. 






Tok Mak, Moksu, Kak Azie, Hakim, Kak Yana dan Kak Sari pun sempat datang tengok Sarah buat persembahan.Tahun depan, Sarah enam tahun. Masuk sekolah yang sama. Cuma kena lebih rajin supaya Sarah boleh terima hadiah tahun depan. :) Mama, abah, Kak Ngah love you very much.


No comments:

There was an error in this gadget