Monday, December 26, 2011

Saya cuai....

Ya... saya cuai... padan muka saya... huaaaa...... Apa yang cuainya? Pagi tadi aku sampai rumah mak, terus letak barang-barang atas meja kopi. Telefon, beg anak, buku cerita. Lepas tu aku lepak-lepak, makan-makan, borak-borak. Sambil-sambil tu, dok tunggu la anak buah terkecil takat ni, Alif Firdaus bangun dari tidur sebab hari ni adalah hari ulangtahun yang pertama dia. Firdaus ni, amatlah comelnya. Pipi tembam, kaki tembam, segala bagai tembam. Perangai pun dah makin cute dan buat orang yang memandang memang geram. 


Bila dah bangun, Firdaus merayau ke hulu hilir. Biasa la... dia memang tak tahu duduk diam. Sampai la satu ketika dia menghilang kat luar dan adik ipar aku nampak dia kat luar tengah main air dalam baldi. Lepas tu aku dengar suara jeritan mak dia yang turut sekali kat luar. Tak lama lepas tu mama Firdaus ni dok hulur aku satu telefon yang amat aku kenal yang telah basah terendam. Uwaaaa..... Kata adik ipar aku, telefon tu dah sampai dasar baldi pun. Huhuu... entah berapa lama la dok terendam kat situ.

Aku pun terus cabut bateri dan asing-asingkan bahagian dalam telefon. Lepas tu aku jemur kecuali bateri dia aku lap kering. Sat tadi, En. Bard keringkan pakai blower dan hulur kat aku semula. Jelas sangat ada bintik-bintik air. Tak tahu boleh hilang ke tak. Tapi, aku harap boleh la guna untuk jangka masa yang lebih lama... Si Firdaus ni pun macam tahu-tahu je aku dah nak dapat gaji. Huhu..... 

No comments:

There was an error in this gadget