Thursday, May 22, 2008

Masjid kena pecah lagi daaa....

Balik dari sekolah semalam aku singgah rumah mak aku yang terletak sebelah masjid. Tak le terkejut sangat bila terima berita tu sebab dah selalu juga masjid tu kena pecah. Kalu tak silap aku dah masuk kali ke 7. Biasanya hari Jumaat antara lepas Asar ke Maghrib. La ni, dia dah tukar modus operandi. Dia jalankan operasinya hari Rabu antara Zohor ke Asar. Lepas tu, dia agaknya tak sempat nak angkut printer. Yang syoknya tu, printer dah siap masuk dalam kotak asalnya, siap seal dengan pita seletape lagi. Pastu dibungkus masuk dalam beg plastik hitam. Cuma tinggal lagi dia tak sempat nak angkut sebab ada orang nampak kot. Dia dah menghilang ntah ke mana. Kata mak aku, ayah aku kejo. Tapi yang tak syoknya, kata mak aku lagi, dia ada bawa umpil. Heee.... takut lak aku dengo. Kalu la terdesak, sure umpil tu yang akan jadi senjata. Nauzubillah.... Pelik kan orang ni... sampai masjid pun dia sanggup pecah masuk. Tapi sampai la ni, takde sebarang tangkapan. Nape kalu macam kat CSI tu senang je boleh dapat ek? Kata adik ipar aku, duit diorang banyak, jadi kejenya bagus. Heheheh.... ntah ler...

No comments:

There was an error in this gadget