Sunday, May 11, 2008

Selamat Hari Ibu

Dah nak masuk 12 Mei 2008. Tapi aku rasa masih valid lagi untuk aku mengucapkan Selamat Hari Ibu pada ibu-ibu, mama-mama, ummi-ummi, mak-mak dan yang sama waktu dengannya. Tahun ni kali kedua aku menyambut Hari Ibu. Melihat anak sendiri membesar di depan mata, rasa macam tak percaya yang aku dah anak. Bila jadi mak ni, kita dapat rasa apa yang mak kita rasa walaupun bukan 100 peratus. Ada masanya ibu akan jadi possesive bila dia rasa yang dia bakal kehilangan anaknya. Ntah la. Kadang-kadang kita tengok orang, kita akan kompelin itu ini. Tapi bila kena pada batang hidung sendiri, baru kita tau kenapa ada ibu yang bersikap possesive. Untuk anak aku yang baru setahun jagung, belum ada apa-apa yang aku perlu risaukan. Bila dia dah meningkat dewasa ni nanti... macam-macam lagi dugaan yang bakal berlaku. Apa pun, aku respek dengan ibu-ibu yang terus tabah menghadapi cabaran membesarkan anak-anak mereka. Aku pun rasa aku dah makin melalut. Jadi, aku nak kena tido dah ni. Esok nak bangun pagi, masak makanan untuk si kecil aku tu sebelum aku hantar pagi-pagi pergi rumah pengasuhnya sebab pagi esok aku ada kerja yang mesti diselesaikan. And aku pun nak kena gak sediakan sarapan untuk abah si kecil tu.


Iman Maisarah, permata hati kami.

Wajah blur Iman Maisarah yang pelik bila dia merasakan macamana mama dengan abah dia boleh lagi tersenyum sedangkan dia dah mamai sungguh nak tido...

Barisan ibu-ibu dalam keluarga aku.


Ni mak aku, Puan Fatimah bt Othman yang banyak bimbing aku sampai la aku jadi bijak cam arini. heheheh....

No comments:

There was an error in this gadget