Tuesday, June 07, 2011

Kecewa.. geram.. marah..

Sempena cuti sekolah ni, dapur seringkali juga berasap. Aku rasa dah beberapa kali aku buat muffin. Dua kali bancuh guna resepi yang ada, dan sekali bancuhan guna yang segera punya. Alhamdulillah, dua-dua jadi. Aku cuba juga buat roti. Memang teringin nak buat sendiri roti. Cubaan pertama, masuk tong sampah sebab keras. Baling kat dinding pun boleh pecah kot dinding tu. ahahahha....

Cubaan kedua menjadi. Cuma, roti tu macam lebih sesuai dimakan cecah dengan air ataupun jadi sandwich. Jadi, bila kakak aku cerita roti tu boleh jadi lebih lembut dengan letak pelembut roti, aku pun cuba lagi. Dan pasang angan nak buat roti serunding ayam. Jadi, bangun awal pagi tadi dok uli la segala bahan bagai...

Tapi... rasa sangat kecewa bila hasil bakar tak menjadi. Roti kering dan keras. Masuk tong sampah lagi. Lepas tu, aku bakar lagi yang kali kedua ni. Adunan yang sama. Cuma sebab oven kecil, jadi kena masuk berulang kali. Hasil kedua pun menampakkan yang sama. Memang dah rasa nak baling dah tu... Grrr.... Baking trial considered fail. Huhuhu....

No comments:

There was an error in this gadget