Thursday, June 09, 2011

Ooo... mama... aku mau kahwin....

Lokasi: Rumah mak tok di pagoh.
Waktu: Pagi ketika sedang bersiap-siap nak pergi kenduri kahwin.

Sarah: Mama, esok dah besar, sarah nak jadi pengantin tau (ayat ni dah banyak kali keluar dari mulut cik sarah).

Mama: Ye la.. (malas nak layan sambil menyapu bedak kat muka sarah. Bersiap untuk ke kenduri).

Sarah: Nanti mama tolong la carikan pakwe untuk sarah kahwin ye..(sambil tersenyum-senyum).

Mama: Ha.. Ye la.. (terkedu sebenarnya sebab ayat kedua tu baru pertama kali diucapkan).


Anak.. Oh anak.. Perlukah aku takut atau gembira? Huhu..

6 comments:

aainies said...

hahahah... pndai3...

Mama Iman said...

takut.... hehheeh

Fazil Hamid said...

ni la budak2 zaman sekarang..mcm2 anasir..

Cik Jiha said...

kat rumah pun dea mcam tu juga lah cik anim...

Cik Jiha said...

sarah2..
sarah nk kawin ngn amir raja lawak

Mama Iman said...

fazil: tu la... sgt riso sebenarnya... doa je la yg mampu sambil cuba didik yg terbaik...
jiha: kat rumah pun dia selalu ckp dia suka kat amir dgn nabil.. hahahah

There was an error in this gadget