Saturday, April 14, 2012

Happy birthday dear Hubby, kenduri selamat and akikah

Happy Birthday to my dear hubby... Today is your 33rd birthday. May Allah bless you and may you become a great husband. Moga rezeki mencurah-curah untuk abang dan moga kemurahan rezeki itu dapat digunakan untuk membantu yang memerlukan. Moga dikurniakan anak yang soleh dan solehah untuk mendoakan kita pabila kita mati nanti. Moga dikurniakan kesihatan yang baik untuk terus mengabdikan diri pada-Nya. Amin.
Hadiah istimewa untuk hobi yang terbaru. :)

Malam tu diadakan juga kenduri selamat sempena mak dan abah yang nak menunaikan umrah 20hb April ni. Bersekali dengan itu juga, akikah Afiq turut disempurnakan. Alhamdulillah, seekor kambing handsome berjaya diakikahkan untuk Afiq. Insyaallah, kalau ada rezeki lebih, kita tumbangkan seekor lagi yea... Buat sekali 'majlis cukur jambu'. Takde jambal pun yang nak dicukurkan. Dah siap botak kan. Cumanya sekdar dibawa keliling jiran dan dibacakan doa. Takyah la nak potong jambul dan letak dalam kelapa bagai. Tak ada gunanya. Membazir sebab kelapa tu boleh dimakan. Seeloknya bercukur dan rambut yang sudha dicukur ditimbang untuk dinilaikan dengan wang yang kemudian disedekahkan kepada fakir miskin.

Kambing Afiq yang handsome



Afiq sebelum dibawa keliling tetamu yang hadir

Keluarga aku yang turut sama hadir

Ayah, dan abah

Azam dan Pais a.k.a Mohd Kamal Arif

Menikmati makan malam

Kuih kasui yang mak aku paling gemar. Habis dimakannya.. hehehe

Mak Pengantin (hohoho....)

Dibawa keliling jiran sambil didoakan kebaikannya... Amin

Antara yang hadir

Afiq dah penat. Syaza tumpang sekaki...


No comments:

There was an error in this gadget