Tuesday, May 22, 2007

Nak jadi apa yea?

Dah nak abis blaja ni... aku jadi bingung. Nak keje apa ye? Nak jadi lecturer ke, jadi pustakawan ke? Ke aku nak balik pada kisah undergrad aku dulu, jadi journalist atau editor? Kepala pk nak keje. Tapi hati asyik ingatkan anak nan sorang tu. Kalu keje jd pustakawan, nanti ada shift malam. Erghh... takut la plak. Jadi journalist? Editor? Hmmm.... aku pun kompius. Aku main mintak je keje ni. Layak ke tak, aku pun tak tau. Dah hampir 6 bulan tanam anggur, tetiba rasa takut plak nak menjejak alam pekerjaan balik. Moga-moga aku dapat keje yg sesuai dengan keinginan aku atau paling tidak, selesa untuk aku terus menyumbang skill dan ilmu aku.
p/s: aku masih terus membandingkan keje2 (suami aku juga marah sebab itu. heheh....) yg aku penah buat dulu dengan keje aku sebagai Retail Exec kat Kedai Buku. Urghhh.... aku rindu jadi penjual buku. Malam tadi aku mimpi aku mintak keje kat situ. Hampir2 aku diterima, tapi suami aku tak tau aku nak keje situ balik. Ahaxx..!!!

No comments:

There was an error in this gadget