Sunday, March 16, 2008

Debaran bakal cikgu

Insyaallah, esok aku akan memulakan tugas sebagai guru kat SMK Jalan Kebun, Klang. Well, ada rasa risau juga sebab nak menghadapi pelajar sekolah menengah ni lain dari murid sekolah rendah. Maklum la, berurus niaga dengan remaja ni, faham-faham sajalah cabarannya. Seronok? Ada rasa seronok. Tapi sedih pun ada sebab aku tak dapat terus jadi cikgu sekolah rendah. Apa pun, aku nak cuba juga jadi cikgu and teruskan niat and cita-cita aku untuk jadi seorang pendidik. Harap-harapnya, ada rezeki aku untuk terus kekal sebagai guru (walaupun satu ketika dulu aku rasa aku tak layak and tak berminat jadi cikgu). Well, aku kena tido awal sebab esok banyak kije yang aku kena buat. Pagi nak kena p PPD Klang sebelum p sekolah sesi petang. Heee... seramnya plak rasa nak jadi cikgu sekolah menengah ni.

No comments: