Thursday, March 13, 2008

Perubahan besar


Dah masuk hari ke lima aku menghirup angin segar di situasi baru. :D Ada satu rasa yang aku tak rasa sebelum ni. Rasa tenang, seronok and tak sabar menunggu perubahan-perubahan yang bakal berlaku. Masa hari pilihan raya hari tu, kecewa gak sebab aku tak dapat duduk menghadap tv and mengira satu demi satu keputusan bagi kawasan DUN dan Parlimen yang bertanding. Aku pernah tidak tidur hingga 3 pagi masa pilihan raya ke 10. Teruja sangat nak tengok keputusan.

This time, cuma dapat dengar dalam bas sebab aku dan keluarga suami aku dalam perjalanan nak hantar adik ipar aku kahwin. Siaran yang asyik terputus-putus dan kurang jelas membuatkan aku tak tau keputusan penuh malam tu. Yang pastinya, sorakan takbir dalam bas bila tahu Lembah Pantai jatuh ke tangan KeADILan buat aku betul-betul terharu. Alhamdulillah, moga Bangsar tak jadi semakin teruk.

Aku bukan penentang BN dan bukan juga penyokong kuat BA. Aku sekadar penyokong kebenaran yang mencari di mana tempatnya untuk memastikan Malaysia ni tak terus disogok dengan budaya yahudi yang sentiasa ke arah hiburan yang tak sihat, ke arah cara hidup yang tak sihat.

Kita kan Islam. Kenapa mesti terus hidup dengan budaya bukan Islam. Kita kan Melayu. Mengapa mesti hidup di atas budaya bukan Melayu. Mana pergi kesopanan dan kesusilaan Melayu. Mana perginya gah hidup masyarakat Melayu sebelum kejatuhan Melayu ketika Melaka dirampas Portugis tahun 1511? Aku mengidamkan anak bangsa aku sedar dan tahu menilai kehidupan mereka. Tidak terus terjebak dengan perkara-perkara yang tak sepatutnya.

Aku sangat berharap kerajaan baru yang bakal dibina sehari dua nanti ni, dapat melaksanakan janji mereka untuk mentadbir negari maju secara telus.

Aku dah muak dengan sogokan di tv arus perdana yang menyiarkan banyak 'provocation news' tentang Malaysia. Aku nak dengar perkara yang sebenarnya berlaku dan bukannya masuk bakul angkat sendiri. Dan yang penting, aku sangat-sangat berharap dan berdoa moga tidak ada lagi budaya Gothic (aku baru terbaca dalam suratkhabar semalam tentang fesyen Gothic yang baru diperkenalkan secara komersial. Astaghfirullah. Mengapa tak disiasat dulu apa itu Gothic sebelum melampiaskannya dalam kehidupan kita? http://www.religioustolerance.org/goth.htm), punk ke, skin head ke and whatsoever that goes beyond Islam.

Alhamdulillah, melihat pada perubahan besar 5 negeri dan 1 wilayah, moga Islam akan terus berkembang maju. Amin.

No comments: