Tuesday, March 11, 2008

Wedding adik iparku

9/3/2008 satu lagi sejarah dalam keluarga mertua aku. Adik ipar aku kawin akhirnya. Bercinta lebih lama dari usia aku mengenali suami aku sendiri. Heheh... Aku pun excited gak sebab aku le yang incharge bab hantaran. Saja suka curah idea. Lagipun, aku kawin sekali je. Jadi kalu nak wat hantaran-hantaran lagi, cenggini je la caranya. Mana boleh nak kawin lagi. Oppsss.... Mulut!!!! Anyway, ni adalah rupa-rupa hantaran yang aku buat. Tak le cantik sgt. Tapi boleh la....


Aduhai manis dara perawan,

Sepatu cantik mengalas kaki,

Aduhai kacak pria pujaan,

Berbudi elok menambat hati.



Sangat manis bertudung biru,

Dipakai dengan kurung nan asli,

Sangat indah tampak ayu,

Raja sehari berseri-seri.



Hadiah manisan iringan kami,

Hendak menyunting bunga di taman,

Hadiah dihulur seikhlas hati,

Hendak ikatan teguh berkekalan.


Kemudi layar di tengah lautan,
Jangan sampai hanyit ke tepi,
Kemudi al-Quran jadikan amalan,
Jangan ditinggal sunnah nabi.


Sekalung emas kanda sembahkan
Buat puteri idaman hati,
Sekalung cinta kanda tunaikan,
Buat janji tertunai kini.



Hamparan sejadah dibawa sembahyang,
Menghadap Tuhan Yang Maha Esa,
Hamparan kasih bersama sayang,
Menghadap cinta taruhan sukma.



Putih telekung tandanya suci,
Buat menghadap Yang Maha Kaya,
Putih ikatan indah bersemi,
Buat layari hari bahagia.

No comments: