Wednesday, March 12, 2008

Nak p mana tahun ni ek?

Tahun lepas, family beso aku seramai 17 orang pi naik bas jenjalan kat panai timur. Syiok la gak. Tahun ni.... aku dalam dilema nak pilih destinasi pelancongan. Selain kenderaan dan masa, budget pun nak kena jaga gak. Aku ingat nak pi Langkawi (Langkawi laaaagiii). Sebab satu, blh naik flight n makan cuma dlm 2 3 jam je. Takde la terlentok tengah jalan dek kepenatan perjalanan yang jauh. Situ pun banyak tmpt yang menarik. Tapi bussan gak kan asyik p tempat yang sama.
Ayah aku suggest p Batam, Labuan, p Medan. Hukk... dia ni selalu lupa yang dia ada cucu2 berusia di antara 2 bulan hingga 4 tahun. Cucu2 ni yang selalu wat perangai kalo time bercuti. Adik aku lak (bujang), suka nak p pulau2. boleh snorkeling kata dia. Mak aku lak tak nak p pulau. Dia kata nanti bot karam (ni gara2 dengar cita2 and berita kat tv).
Aku dan yang dah ada family suka p tempat2 yang menarik utk kanak2. Mcm zoo (heheheh...) dan yang seumpama dengannya. Abg aku yang takde anak lagi plak kata, busan la p zoo... Abih tu, tahun ni nak p mana?
Tapi, aku teringin nak p somewhere yang boleh wat barbecue. Tambah lak skrg family aku dah jadi 19 orang. Dah puas aku belek internet tp tak jumpa tmpt yg best. Gi mana ini ya???

No comments: