Monday, March 31, 2008

Apa nak jadi? Nak jadi apa?

Baru sat tadi aku tengok MHI. Saja isi masa lapang waktu pagi sebelum aku mulakan kerja-kerja mengedit. Then MHI tayang satu video klip persembahan Anugerah Bintang Popular malam tadi punya cerita. Satu group yang menggelar diri diorang Meet Uncle Hussain. Hmmm.... nama kumpulan pun dah berpaksikan orang putih walaupun Hussain tu nama Arab / Melayu. Penyanyinya yang tak berapa kukenal, berkepala botak ala-ala Mawi world. Tapi.... sedih bila tengok macamana TV3 tak prihatin dan boleh keluarkan orang macam tu kat TV. It was live, man! Mamat tu memang la berkepala botak, tapi kat tengah-tengah kepala dia tu dia biarkan skit panjang. Kalau diamat-amati (ala... sekali pandang pun dah boleh tau), sebiji macam mamat punk. Macamana ni boleh berlaku? Bukankah budaya ni tak sepatutnya ada dalam Malaysia? Negara Islam Hadhari lagi! Cuba habaq mai kat aku....

++++++++++++

La ni kat sekolah aku budak-budak seronok bena agaknya pakai seluar 'cikang'. Ala-ala skinhead and punk jugak la ni. Yang kat kaki seluar tu dijahit kecik menampakkan betis diorang yang macam tebu tu. Aku pun pelik sebenarnya. Macamana diorang pakai seluar ek? Susah tu nak kasi masuk betul-betul. Minggu lepas, aku dah tetas seluar 4 orang budak. Alasannya? "Ala, cikgu! Kaki seluar saya besar sangat la!!!" Camana aku nak cakap? Bukannya besar sangat sampai kepala lori pun boleh masuk. Habaq mai sat kat aku?.....

No comments: