Tuesday, January 04, 2011

Sarah sekolah lagi - 5 tahun

Kali ni kali kedua mama sekolahkan Sarah. Kira cubaan kedua la. Tapi kali ni mama hantar Sarah dekat muslim playschool. Mama lebih percaya pada playschool berbanding PASTI yang lebih menekankan akademik. Yurannya lebih mahal. RM475 tapi ia meliputi yuran sekolah bulan Januari dan November. Bulan-bulan, mama kena bayar RM110 sekali dengan kelas IQRA' (Abah kena dulukan duit sebab elaun KPLI mama ditangguh selama 3 bulan. huhuu.... peritnya rasa). Masa mula-mula dulu, Sarah seronok tengok suasana kat sekolah tu. Ada tempat bermain. sayangnya, kali ni mama tak boleh nak hantar Sarah ke sekolah pada hari pertama. Rasanya lepas ni mama dah tertinggal saat-saat manis hantar anak pada hari pertama persekolahan. Sebab nanti, mama akan jadi sibuk dengan anak orang lain pula. Huhu.... takpe la... abah ada kan?
Semalam mama minta abah hantarkan gambar Sarah dengan pakaian seragam sekolah. :D

Ni muka baru bangun tidur. Abah siapkan sarah dan hmm.... rasa lucu tengok Sarah pakai macam ni. Abah masukkan baju dalam seluar. Abah kata, masa kat sekolah, Sarah ok aje. Sebab abah ada. Adik Syaza pun ikut masuk sekali. Adik Syaza nampak lebih berani dari Sarah. Kata abah la. Sampai la balik, abah duduk dengan Sarah. Semalam adalah hari orientasi.

Sarah lepas balik sekolah. Dah ada tanda nama. :D

Hari ni pun hari orientasi. Tapi abah ada kerja. Jadi abah hantar Sarah dan tak dapat tunggu macam semalam. Bila abah nak balik, abah kata Sarah meraung... hehehe... mama dapat bayang macamana rupa Sarah masa tu. Tapi abah balik juga. Mama tak risau sebab mama percaya dengan pendekatan yang digunakan oleh sekolah Al-Kindi Garden tu. Abah kata, bila abah ambil Sarah pukul 10.00, Sarah dah tak nangis. Sarak cakap pada abah, "Nanti abah hantar kakak dan terus balik ye. Jangan tunggu." Sarah kata lagi dia dah ada kawan. tapi tak tahu nama. Entah betul, entah tidak. hehehe... Apapun, mama tahu, esok pagi, Sarah akan susah untuk bangun tidur dan pergi ke sekolah. Sarah kena belajar rajin-rajin. Dan jangan ponteng sekolah.

No comments:

There was an error in this gadget