Thursday, February 09, 2012

Cerita Si Tempang pula

Hari ni hantar Tempang sekali lagi ke Hospital Haiwan. Dah berapa kali dah dok hantar comel seekor ni untuk rawatan. Dah masuk bulan ke lima dia duduk dalam kandang sebab kaki dia yang kena potong tu tak baik-baik lagi. Latest, semalam aku dah tak tahan dengan perangai dia yang suka gigit luka dia dan ambil keputusan untuk bawa ke Hospital. Kaki dia dah nampak tulang dan nampak macam tak memungkinkan untuk tapak di kakinya terbentuk. Aku kumpul duit dari sponsor-sponsor dan dapat la beberapa ratus.

Awal pagi aku hantar, Dr. Kumar kata, memang kena buat 2nd amputation sebab tulang dia dah tersembul keluar. Huhu... Jadinya, aku tinggalkan Tempang di hospital. Petang tadi dapat pesanan ringkas dari Dr. Kumar kata yang Tempang dah selamat jalani pembedahan kaki. Esok aku boleh ambil. Sangat berharap kali ni kaki dia cepat sembuh sebab aku dah tak larat nak marah dia dan dalam masa yang sama kesian tengok balutan kat kaki dia basah dengan darah dan jadi busuk kalau lambat tukar. 

Moga kali ni dia cepat sembuh dan boleh memulakan hobi dia untuk berlari-lari dengan laju dan panjat pokok. Moga Tempang boleh jadi pengganti Kuniya.... Hmmmm...

No comments:

There was an error in this gadget