Thursday, May 06, 2010

Aku masih hidup... alhamdulillah

Malam semalam, aku sesak dada. Mungkin kerana aku selesema. Terbangun jam 1.00 pagi, aku jadi susah nak bernafas. Mulut kering sebab aku bernafas guna mulut (hidung aku tersumbat). Jenuh menarik nafas. Seksa sungguh terasa. Kuku kaki aku tengok sampai biru. Mula la terfikir penyudah kehidupan aku. Bila fikirkan itu, lagi la aku jadi tak tenang. Aku duduk, rehat sekejap, tapi masih tak boleh. Jadi, aku sempat hantar mesej pada telefon Mr. Hubby meninggalkan wasiat.

Tapi, lepas beberapa ketika, aku bangun dan kejutkan dia. Aku fikir, kalau aku mati pun, biar la di sisi dia. Tak nak mati bersendirian. :D Then, aku kejutkan dan ajak dia ke hospital. Sampai kat kecemasan (mujur tak ramai), aku diperiksa. Tapi memang tak ada apa-apa. Bila balik, baru rasa ok sikit. Aku masih terasa-rasa betapa seksanya nak bernafas dan pasti lebih seksa jika hendak mati kan? Semoga kematian aku dipermudahkan. Amin.... (Teringat nabi Muhammad s.a.w pun sampai berkerut dahi ketika ajalnya hampir tiba, ini kan pula aku orang biasa....)

No comments: