Thursday, May 20, 2010

Syaza 'patah tangan'

Sabtu lepas aku balik kampung Mr Hubby kat Pagoh sebab nak ziarah neneknya yang sakit kat Hospital Muar. Dipendekkan cerita, aku pergi ke mini mart kat hospital tu. Syaza ni jenis yang suka jatuhkan badan dia ke lantai kalau tak dapat apa yang dia nak. So, bila abah dia tak bagi ambil tisu kat rak kedai tu, dia pun jatuhkan badan dia. Bila abah angkat, Syaza menggeliat marah dan lepas tu sambung nangis. Lepas dari tu, tangan kiri Syaza terkulai. Aku dan Mr. Hubby pun dah cemas. Patah ke tangan anak aku ni.. Nasib baik di hospital, terus pergi ke bahagian kecemasan. Pen. Pegawai Perubatan sambut kami dan periksa. Menangis-nangis la makcik Syaza ni sakit + takut bila dipegang.

Lepas diperiksa, doktor cadang untuk jalani imbasan sinar-x. So kami pergi ke sana. Sarah pula memang tak nak berenggang. Suruh tinggal dengan pakcik dia dekat luar pun tak nak. Jadi terpaksa la bawa masuk ke bilik x-ray. Sambil tunggu, sempat juga la Syaza diam kejap sebab tengok tv.


Dia sambung nangis dan palingkan muka bila aku cuba ambil gambarnya.... heheheh.... Mama ni! Time sakit pun nak ambil gambar....


Ini la muka budak sedih.... masa ni, tangan dia dah mula boleh gerak sikit. Masa tu aku dah agak lega. Sebab kalau patah, mesti tak boleh gerak langsung.... Sarah setia menanti.

Lepas x-ray, balik semula ke bilik kecemasan, dan tengok gambar tadi. Alhamdulillah, tak ada apa-apa. Doktor siap cakap lagi, "tulangnya nampak cantik." Huhu... gembira tak terkata. Tapi Syaza masih rasa sakit. Balik rumah mak mertua, kakak ipar aku suruh urut. Walaupun berat (sebab doktor kata tiga empat hari baru boleh urut), aku ikutkan juga.

Atuk yang urut tu cuma sapu-sapu je kat tangan yang sakit. Nangis juga la dia sebab bukan sakit, tapi dipegang orang. Balik rumah, tangan yang tak boleh gerak tu dah boleh siap tahan badan dia untuk bangun... Aduuhaii....

Dulu masa Sarah setahun lebih, masuk kecemasan juga sebab cotton bud termasuk dalam telinga. Kali ni, adik dia pula.... hehhehe...

No comments:

There was an error in this gadget