Tuesday, November 30, 2010

Akhirnya ia terjadi juga

Pagi ni, aku dok kemas-kemas kabinet dapur (cubaan memberanikan diri untuk mengemas) selepas beberapa hari terdengar cerita yang tak berapa seronok. Setelah hampir setahun, Mr Hubby beritahu aku yang makhluk kecil tu dah mula ada balik dalam rumah. Huhu.... Memang rasa seriau juga la. Kali terakhir dulu masa Mr Hubby smash kat bilik air. Masuk dalam mangkuk tandas. Lepas tu, dia tak masuk-masuk dah. Dan tidak ada lagi adegan selongkar-menyelongkar tong sampah. Jadi, aku anggap, dapur dan rumah aku bersih dari mahkluk ni. Tapi, bila satu hari, Mr. Hubby letak perangkap kat dapur, aku mula pelik. Bila ditanya, dia kata saja. Rupa-rupanya, dia berahsia kat aku. Selang dua hari, dia beritahu dia nampak makhluk kecil ni. Aduhai... aku mula takut nak ke dapur malam-malam. Dan yang paling tak seronok bila aku buka kabinet dapur, dia dah tinggalkan khazanah kat dalam tu (gara-gara tak tutup pintu kabinet rapat-rapat). Aku tak berapa berani nak buka sebab takut kalau-kalau ada penghuni kat dalamnya. Lepas beberapa hari, baru pagi tadi aku buka dan kemas-kemas. Susun balik bekas-bekas plastik yang ada. Dalam kepala dah mula fikir, entah-entah, Tupperware aku pun dah kena gigit... Dan... ia memang menjadi nyata. huhu....

Mujurlah masih boleh diguna lagi. Tapi kena basuh bersih la gamaknya... siap tinggal roti dan biskut dalam tu. Agaknya nak buat bekal kalau-kalau aku tak tutup rapat lagi kot. Huh! jangan haraplah cik tikus!!


No comments:

There was an error in this gadget