Monday, November 29, 2010

Payahnya nak tidur...

Semalam kami sekeluarga pergi jalan-jalan di Putrajaya. Sempat singgah di Paya Indah Wetlands. CUma tak ambil gambar. Terlupa bawa kamera. Suasananya boleh tahan. Kawasan tu masih dalam proses naik taraf. Jadi, tak banyak tempat yang boleh dilawati. Lagi pula masa tu hujan. Cuma boleh nampak hidung badak air dan kepala buaya je. Haha.... Jadi la. Syaza dan Sarah memang sangat teruja. Siap tak bagi balik lagi sebab dia tak dapat tengok binatang tu lagi. Nanti la kalau sempat, boleh bawa dia pergi zoo hujung minggu ni.

Nak cerita sikit pasal Sarah yang sekarang ni memang susah nak tidur petang. Lagi pula cuti sekolah ni. Liat sangat. Lepas tu mula la dia meragam yang bukan-bukan. Macam semalam. Dah nampak sangat dia tak mampu nak bertahan. Tapi bila disuruh baring, dia buat selamba je. Yang kelakarnya, mulut pun dah tak mampu nak katup. Tapi masih ada hati nak makan satay. Lepas tu bila tak boleh nak cucuk nasi impit, dia marah-marah. Aku cuma gelakkan je. Dah tau sangat dia nak tidur.

Bila aku tegur, "Sarah nak tidur ye? Mata dah kuyu tu."
Dia jawab balik. "Sarah tak nak tidur. Tapi Sarah dah penat."

Memang pandai cover minah ni. Tengok la gelagat dia nak tidur.





Akhirnya dia tewas juga... ni pun lepas cubaan kali kedua nak baringkan dia lepas terlelap. Tengok la mukanya yang berkerut-kerut... hmm.... payahnya nak tidur petang...

No comments:

There was an error in this gadget