Sunday, June 13, 2010

Cubaan menulis

Cuti sekolah ni aku cuba jadi ibu yang habiskan masa dengan anak-anak. Jadi, aku ajar Sarah menulis. Disebabkan dia memang belum pandai pegang pensel dengan betul, jadi aku ajar dulu dia buat garisan yang betul dan cantik. Sarah memang cepat putus asa. Bila dia rasa tak boleh buat, dia cepat je nak tutup buku. Jadi, aku tak boleh nak duduk buat kerja lain lagi sambil dia buat kerja dia di sebelah. Aku kena peluk dia dari belakang dan tolong pegangkan pensel warna untuk dia. I am trying to build up her confidence level before she moves another step. Harap-harapnya, cuti sekolah ni dia boleh belajar pegang pensel dengan betul.


Tekun dia melakar garisan. Mama tak minta anak mama jadi bijak terus. Tapi buat tahap ni, cukup la Sarah pandai melukis dulu. Sikit-sikit lama-lama jadi makin pandai kan? Amin....

No comments: