Thursday, June 03, 2010

Gelagat orang buat salah

Orang ni kalau dah salah, mesti dia akan buat benda yang tak disangka-sangka kan? Macam tadi masa aku dalam perjalanan ke sekolah. Ada satu kereta ni dah salah masuk lorong. Dia ingat nak duduk depan sekali. Jadi dia ambil lorong paling kanan. Rupanya lorong tu hanya untuk ke kanan sahaja. Jadi, bila lampu hijau untuk masuk ke kanan menyala, dia pun 'terpaksa' memandu ke lorong kiri. Lebih kurang potong barisan la.
Ni gambar kes lain. Kes kesesakan lalu lintas kat sekolah aku. Setiap hari tau!

Dan disebabkan dia dah buat salah (potong barisan), maka dia pun 'terpaksa' juga melanggar lampu merah (untuk laluan ke hadapan). Nasib baik tiada kereta dari arah bertentangan. Teringat kes buang bayi yang makin menjadi-jadi kan? Macam sama tak? Hehe..

No comments:

There was an error in this gadget