Saturday, June 26, 2010

Sikap pengguna jalan raya

Dah lama rasanya tak menulis. Sibuk dengan pelbagai urusan sebelum nak meninggalkan rumah selama seminggu. Huhu... Siapa la yang rindu siapa ni nanti agaknya ek? Yang pasti, aku mesti rindu Syaza yang selalu dok ulit aku sebelum tidur dan Sarah yang selalu minta susu suam sebelum tidur... Sorang lagi? Oh... Mr. Hubby yang sudah semestinya dirindui... :D

OO.... berbalik pada tajuk blog hari ni. Aku dah lama nak menulis tentang hal ni. Tapi bila menghadap laptop ni, mesti idea tu hilang atau tak lalu langsung dalam kepala ni. Hehehe.... Aku nak cerita sikit pasal perangai penunggang motosikal dan sikap pengguna yang tak suka beri isyarat bila nak masuk simpang atau nak memotong. Kenapa ye? Aku pun pelik. Bukan ke lampu isyarat itu gunanya untuk memberitahu kepada pengguna jalan raya yang lain bahawa 'Saya nak masuk simpang di depan tu'. Malangnya, dalam pemerhatian aku ramai juga pengguna jalan raya yang tak tahu fungsi lampu isyarat. They think that other people can read their mind. Nak masuk simpang main masuk je... Tak ingat pun orang kat depan dan belakang. Yang buat aku lagi getam bila dia dah nampak kita ni nak keluar simpang. Kita pun dok la tunggu kereta tu lepas sebelum kita boleh masuk jalan utama. Tapi, yang bengang tu dah agak-agak nak masuk simpang dalma satu meter baru bagi isyarat masuk. Chitt! Aku rasa cam nak langgar je orang macam tu. Kurang asam sungguh!!!!

Satu lagi perangai penunggang motosikal. Terutamanya makcik-pakcik dan kakak serta adik-adik yang kat kampung. Bila nak keluar simpang tu main keluar je tak tengok pun kiri kanan. Dia ingat motor dia kecil sangat agaknya sampai takkan beri kesan langsung pada pengguna jalan yang lain? Aduuuhai... kenapa la Malaysia ni kaya dengan budaya begini? Huuhuhu....

No comments:

There was an error in this gadget