Tuesday, April 19, 2011

Bermula fasa akhir...

Minggu ni aku memulakan kehidupan fasa akhir sebagai guru pelatih. Masuk IPBA balik. Hari pertama dah lambat sampai. Pukul 8.30 sebab hujan. Hari ni, pun lambat sampai sebab keluar rumah pukul 6.45 pagi. Hahaha.... Sampai IPBA, nasib baik ada ruang meletak kereta lagi.

Semalam, memang kalut mencari ruang meletak kereta. Elok je aku letak dekat satu blok ni dan buka pintu, ternampak satu kertas A4 yang dah basah dek hujan dilekat dekat batu. Betul-betul berdepan dengan pintu kereta aku.

"Do not park along side Block 8 and 9 to avoid traffic problem"

Tapi disebabkan aku nak cepat, buat tak nampak je la. Tapi... errkkk... tetiba kena sound dengan pakcik jaga yang muncul dari balkoni tingkat satu blok 8. Errkkk....

"Dik, cuba baca tu... tu... tu... yang dekat pintu tu...."

Huhuhu...tak jadi nak buat bodoh. Terpaksa la membodohkan diri undur kereta dan letak lebih jauh. Usung satu beg komputer riba yang amat berat, satu beg yang berisi dua fail penuh dengan segala macam dokumen, botol air 1.7 liter dan tas tangan. Erghhh.... rabik bahu aku jadinya.

Hari ni, aku tengok masa nak cari tempat letak kereta, cuma kawasan berdekatan notis tu je yang kosong. Tapi, sepanjang blok 8 dan 9 tu, penuh dengan kereta. Udah tu.... tak ada ruang dah... nasib la...

Bermulanya fasa akhir aku di IPBA.... dengan masalah ruang letak kereta. Uhukkk....

nota kaki: Jenuh nak siapkan satu cerita ni sebab nak kena layan Cik Syaza main bola. Dah siap letak kerusi dia betul-betul sebelah kerusi aku. huhuhu...

2 comments:

Cikgu Abah said...

biar lambat asal selamat...1st day sy masuk dewan tu kul 9.30...hahaha...

Mama Iman said...

ganaz ko... akak this week tak penah lagi la smp kul 8.00 paling awal pukul 8.05. smp je kena pusing cari parking. huhuhu...