Wednesday, April 27, 2011

Punah sudah....


Perjalanan hidup hari ini agak memilukan... sedih... terkedu, terkaku... pilu.... huhuhu... eceh... ye ye je kan? Tapi sungguh la... Cerita bermula begini yea...

Pagi tadi, lepas sudah derita fasa pertama (derita sangat la tu...) iaitu ujian lisan BI. Habis pukul 9.30. Jadi, tak tau nak buat apa. Aku ajak Zuraida jalan jauh sikit hari ni. Pergi UIA yang dah lama kutinggalkan. Bincang punya bincang, semua lima serangkai KPLI E ikut sekali satu kereta. Aku la pemandunya... (dah kereta aku kan...).

Objektif: beli tudung (hahaha.. macam tak ada dah kedai lain yang jual tudung dekat-dekat KL tu kan?)... aku memang payah sikit terima perubahan. Jadinya, aku lebih gemar beli tudung empat segi dari jenis viscouse (betulkan kalau salah ye). Dah lama sangat tak beli tudung. Jadi, dengan harapan ada lagi la kedai yang jual kain tudung jenis tu.

sumber: IIUM

Sampai sana, sambil menjadi pemandu pelancong pada Zuraida dan Cik Wan, aku ambil gambar. I was very excited since the campus has changed. New buildings, new places.... Memang berangan-angan nak ambil gambar kat pintu gerbang dan tangga besar.

My last snapped was the picture of signage. Elok je aku nak melangkah, tetiba kaki aku tersangkut lubang, dan aku pun dengan sadisnya terjatuh lalu kamera yang kupegang jatuh terhentak. Betul-betul kat lensa dia. Uwaaaa..... Kamera tu hadiah ulang tahun perkahwinan yang pertama.... Uwaaaaaa...... Si dia terus terkejut dan kaku di situ.


Lubang tempat aku tersadung... huhuhu....

Memang sangat sedih dan rasa tersentak pun ada. Baru je jumpa kabel penyambungnya, baru je dia hidup semula setelah koma sekian lama (masalah dengan bateri), kini, dia pergi untuk selamanya (sebab kalau baiki pun, makan kos juga... la ni semua nak kena jimat).... Sedih... sedih....

Saat-saat terakhir rasa nak bergambar tak kesampaian. huhuu....

Lebih menyedihkan bila gambar kat dalam tu tak boleh nak dipindah masuk ke dalam komputer tiba aku. Rasa.... errr... tak tau nak luahkan dah ni... Memang amat terkilan. Dah cuba guna sd card cucuk masuk ke dalam komputer riba Zuraida pun tak jalan. Cuba masuk guna kabel pun tak boleh. Lensa kamera tu dah tersekat dek hentakan kuat masa terjatuh tadi. Memang dia la ni tengah koma. Entah boleh baik ke tak...

Tetiba je mengidam kamera lain pula untuk hadiah akan datang ni... Err.... boleh ke Mr. Hubby? aiyaya.... hehhehe....


5 comments:

Fazil Hamid said...

awal2 mmg mcm sedih..tetibe separuh jln mcm ade udang di sebalik mee goreng mamak...hehehe..beli frame la...itu kamera kasi masuk..tak ternilai tu harganye org bg..

syayassir said...

hehe...
yang patah tumbuh, yang hilang berganti... apa lagi. cepat2 ganti.. :P

Mama Iman said...

fazil: takde niat tersembunyi.. suma ikhlas dari dalam hati akak ni ha... hahahah...

sya: nak ganti cepat2... tp kena tunggu dulu... smp kewangan masuk secepatnya... hahahah... how's baby? ok?

fizah said...

beli... boleh share nanti..hikhik

Mama Iman said...

share...? hmmm.... akan difikirkan... hahahah...

There was an error in this gadget