Wednesday, March 10, 2010

Hari malas sedunia

Malas sungguh rasanya nak mengemas hari ni. Biasanya memang aku dah siap kemas bahagian dapur especially waktu-waktu camni (around 10.00 p.m). Sebab aku suka bila aku mulakan kerja memasak esok pagi, dapur dah siap kemas. Aku tinggal keluarkan barang-barang untuk masak makanan Sarah dan Syaza je.. Tapi entah kenapa la hari ni rasa malas yang amat. Mungkin sebab hari ni bukan aku yang masak. En. Bard yang masak kot. Hehehe....



Ni la rupa sinki yang tak berkemas lagi... Lawa kan??? hahaha....


Ni pulak susu yang dah aku pam tapi tak masuk peti ais lagi... huhu.... malasnya...!!!!


Dia balik lambat hari ni. Jadi, rutin ambil Sarah dan Syaza beralih pada dia. Oleh kerana anggaran dia pulang dalam pukul 7.00, aku minta ayah aku ambil puteri-puteri aku. So, on the way home, aku singgah rumah mak aku yang tak berapa jauh dari rumah aku, solat maghrib dan baru balik rumah dengan dua puteri keletah tu. Bila sampai rumah, hubby tersayang dah panaskan sup telur pagi tadi. Pastu masak nasi, dan goreng telur dadar. Tumbuk cili api dan campurkan dengan ikan bilis tumbuk.... perghhh... sedap weh! Perut pun dah lapar. Aku mandi, pastu makan dan terus melepak tanpa basuh pinggan. Heheh....

Hmmm... rasanya mood nak kemas dapur macam dah nak datang dah ni... ok la... I'm going away from this luv very soon.... to the kitchen!!!! Yeeeehaaaaa.......

No comments: