Tuesday, October 04, 2011

Abah tak aci

Mama terkejut kejap tadi. Bukan apa, bila tengah ralit basuh pinggan, Kak Ngah datang dekat mama dan tunjuk gambar abah di restoran masa abah ada 'office treat' tahun lepas. Cuma gambar abah dan kawan-kawan pejabat dia je. Yang rasa nak tergelak bila Kak Ngah keluar dialog ni:

"Mama, abah tak aci kan... Pergi sini tak ajak adik pun. Tak ajak mama... tak ajak kakak...." Mama ketawa dengar Kak Ngah cakap macam tu.

"Abah tak aci kan mama..."

Mama cuma boleh kata, "Nanti kalau abah balik, Kak Ngah tunjuk gambar ni kat abah dan cakap kat abah ek."

Kak Ngah jawab, "Ok. Nanti adik cakap dengan abah"

Hehehe... memang lucu bila anak mama dah pandai berbicara. Cuma, sehingga kini, Kak Ngah masih bahasakan diri Kak Ngah Adik instead of Kak Ngah. huhu...

No comments:

There was an error in this gadget