Wednesday, October 19, 2011

Penempatan dan Tempang lagi


Alhamdulillah, syukur sangat pada Allah sebab aku dapat negeri yang aku pilih. Harap-harapnya tidak adalah adegan mengemas barang untuk ke daerah yang lebih jauh. Apapun, macam Mr. Hubby kata, "Dapat mana pun, pergi je la mama. Jangan risau." Insyaallah, mana-mana pun aku akan cuba tabur bakti sebaik mungkin. Di kumpulan FB la ni tengah kecoh pasal dapat sekolah mana. Kalau aku terus track setiap orang, gamaknya aku akan duduk depan komputer ni tanpa dapat buat apa pun. Jadi, untuk hari ni, aku nak ubah sikit hala cerita.

Pada sesiapa yang tercari-cari klinik haiwan di sekitar Banting, aku ada satu klinik yang aku nak cadangkan. Tempat Tempang. Klinik Haiwan tu berhampiran dengan simpang tiga menuju ke pasar basah Banting. Doktor yang merawat sangatlah baiknya. Dr. Kumar. Jumlah kos rawatan Tempang ada la dekat RM425. Tapi, jangan la terkejut dengan kos sebanyak tu. Meh aku pecahkan kosnya.
  1. Amputation (potong kaki) - RM250
  2. Castrattion (kasi) - RM100
  3. Rawatan susulan pertama (tukar balutan) - RM10
  4. Rawatan susulan kedua (tukar balutan, beli sikit makanan kucing dan beli ubat cacing) - RM45
  5. Rawatan susulan ketiga (tukar balutan) - RM10
  6. Rawatan susulan keemapt (tukar balutan dan buka jahitan. Diberi ubat iodin untuk mengeringkan luka) - RM10.

Aku memang suka berinteraksi dengan dengan Dr. Kumar tu sebab dia selalu bagi pilihan untuk mengurangkan kos. Contohnya bila aku tanya tentang balutan kaki ataupun lapik untuk alas kaki Tempang macam ala-ala kaki palsu, dia cuma cadangkan stokin bayi yang lama. Lagipun tak perlu terlalu mahal. Cut cost. Ingat nak tunjuk keadaan Tempang dan ubat-ubat yang diberi. Tapi, tak boleh nak pindah fail ke komputer riba. Huhuh... takpe la. Lain kali ek. Ok. Nak mulakan kerja untuk hari ini. Hari yang ceria... (walau dalam hati debar menanti sekolah yang akan diberi oleh pihak JPS)...




2 comments:

nurbijen said...

wah, tahniah dapat posting negeri pilihan :)
tentu seronok, kan?

selamat bertugas di sekolah baru :)

Mama Iman said...

alhamdulillah... seronok sgt nur sebab tak perlu pk ttg packing brg and tinggalkan anak2 n family. Insyaallah, akan cuba jalankan tugasan sebaik mungkin. :D