Monday, October 10, 2011

Hari pertama saya bekerja

Jangan tak percaya yang hari ni aku dah mula bekerja. Tapi bukan sebagai cikgu. Aku bekerja sebagai Screening Officer di sebuah syarikat. Pejabatnya? Sangat la dekat. Tak sampai 5 minit berkereta. Hehehe... Kerja sangat mudah. Cuma perlu hantar emel dan kemudian telefon. Aku memang sangat susah nak berhubung dengan telefon. Jadinya, aku kena karang ayat-ayat draf dalam kepala dulu. Hohoho... Secara asasnya, kerja ni, biasa saja. Gaji? Tiada gaji asas. Cuma bergantung pada komisen sahaja. Aku agak ragu-ragu sebab dok fikir tentang nak bayar pada pengasuh anak nanti. Tapi, aku rasa, kenapa tidak aku cuba dulu. Lagipun kerja ni tidak memerlukan masa yang panjang. Aku cuma perlu duduk di pejabat abang ipar aku tu separuh hari sahaja. Selebihnya akan diambil alih oleh rakan yang seorang lagi. Tentang kerja.. nanti aku cerita lagi.

Tempang. Haaa.... yang ini, tak sempat aku jenguk untuk hari ni. Semalam pagi Tempang ok. Aku bagi dia makan ubat guna susu pekat manis macam yang dicadangkan oleh Doktor Kumar. Jadi, laju dia habiskan ubat dia. Cuma, petang semalam tak sempat nak bagi. Aku ke Kelana Jaya hantar sepupu Mr. Hubby untuk menunaikan haji. Balik dan sampai di rumah mak (sebab ambil ayah aku di UM dek kereta kawannya rosak dan hantar ke rumahnya) malam sekitar jam 9.00. Rumahnya pula keputusan bekalan elektrik dek kebakaran balai raya berdekatan dengan rumah. Jadi, aku tak dapat nak belek Tempang.

Pagi tadi, ingat nak jenguk beri ubat, tapi tak sempat. Aku berurusan di pejabat dan betulkan talian internet dan beritu ini, jam 10.00 baru sempat nak telefon mak. Mak aku kata dia dah siapkan Tempang macam orang dalam pantang. Ubat dan makan semua dah selesai. Hehehhe... Insyaalla mak, esok pagi saya datang awal. Petang ni lepas ambil cencomel aku kat rumah Kak Jariah, aku singgah kejap bagi ubat untuk Tempang. Esok pagi, mungkin lari sekejap ke hospital untuk hantar Tempang tukar pembalut di kaki. Gambar Tempang? Dah ada. Cuma sekarang aku guna PC. Jadi tiada gigi biru untuk digunakan. Kalau lapang, petang esok aku muatnaik gambar Tempang sekali dengan dia kat klinik ek. See ya...

No comments:

There was an error in this gadget