Thursday, October 13, 2011

Bakat nak nyanyi ada. Tapi...

Tengah asyik mencari resepi buat roti musbak kat internet, anak dara yang kecil pula tengah seronok sangat dok layan main masak-masak. Tiba-tiba... kesunyian malam yang hening dipecahkan dengan suara nyanyian gemersiknya...


Yang tealu teain ni ata..
Nun ne ijau...

Mama dok layan dengar Kak Ngah nyanyi. Suara sedap. Tapi yang tak tahan bab pelat yang amat. Jenuh dah mama latih suruh cakap macam biasa. Tapi Kak Ngah tetap juga bercakap macam tu. La ni tengah dok fikir macam mana nak bagi Kak Ngah cakap macam biasa. Tak pelat. Takut membawa sampai ke sekolah esok, jenuh juga cikgu nak faham butir bicara Kak Ngah.

Ooo... ada siapa penah dengar bait lagu yang Kak Ngah nyanyi? ehehe... Mesti tak sangka kan lagu yang dia nyanyi tu adalah lagu Allahyarham Sudirman... lagu Balik Kampung... Cuba cari bait yang mana satu....


ooo.. alik ampung... ati iyang...


2 comments:

iNCeK aKiM said...

sudirman jr? tahniah. haha~

Mama Iman said...

sudirman jr yang sgt pelat. hohoho...

There was an error in this gadget